26 februari

Gäsp, gäsp, gäsp. Hittills har det varit en riktigt trist och seg dag, och jag är jättetrött utan någon riktig anledning att vara det. Försökte ringa killen jag skulle kontakta från caféet men hans nummer fungerade inte, så jag ska gå dit igen på måndag och hoppas på att han är där den här gången.

Ett arkivexemplar av min C-uppsats damp ner i brevlådan. Jag läste igenom den och förstod nästan ingenting av vad jag skrivit. Det ska bli så fantastiskt skönt att inte plugga mer! Jag är så oerhört trött på allt vad akademia heter.

Å andra sidan, tänk om man ändå varit kvar i Växjö. Min kompis band spelar på studentpuben Stallarna ikväll, hade varit så infernaliskt kul att se! De är grymt duktiga! Men det är som det är när man inte kan köra, då får man lita på tågen och de är inte mycket att lita på. Det får bli fredagsmys istället, med jättegod Atkins-lämplig fläskpannkaka och lite vitt vin och kanske film. Vad ska man se? Marie Antoinette eller New York, I love you? Den sistnämnda är ju nyare och verkar bättre enligt mig. Den är väl en sorts fortsättning på Paris, je t'aime, som jag gillade. Men jag har inte sett Marie Antoinette och att Sofia Coppola är regissör gör mig nyfiken.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Mejlade Piia innan. Såg att vi ska få ett samlat betyg på hela litteraturkursen men jag har inte fått något ännu :S Har du?

2010-02-26 @ 18:29:24
URL: http://jhs.blogg.se/
Postat av: maya

Haha, jag har också mejlat henne för en stund sedan av precis samma anledning. Det är säkert hon och/eller Johan som är förvirrade som vanligt ;)

2010-02-26 @ 18:49:36
URL: http://mayaslillaliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0