Benbrott och plugg

Har inte haft tid att blogga på ett par dagar, då min mor har brutit benet! Vi var ute och gick en promenad och började diskutera något, och vips så halkade hon på en isfläck. Så vi fick spendera hela dagen på akuten - herregud vad man får vänta! Och de erbjuder inte ett glas vatten ens en gång! Tycker det var fruktansvärt dåligt, men de har förstås mycket att göra. Vi fick vänta två timmar bara för att få komma till röntgenavdelningen, sedan en timme utanför där, och så vidare... vi kom inte hem förrän elva på kvällen, och var tvungna att åka ambulans tillbaka. Det går nämligen inte att köra in på gården och det går inte att hoppa på en meterbred, istäckt gång (så går det när man inte skottar i tid) med kryckor!

Så nu sitter mor min i soffan och kan knappt komma upp alls, och jag får vara personlig assistent. Tyvärr utan lön - det kostar för mycket att betala för assistent så det går inte. Hur som helst, idiotiskt nog har jag inte körkort och vi bor ju ute på landet, och bussförbindelserna är som de är... två timmars väntan lär det bli om jag tar bussen för att handla. Cykla tar ungefär en halvtimme, men jag vet inte om jag vågar cykla med ägg.

I alla fall, jag städar, tvättar, diskar, lagar mat, hämtar saker och flyttar kuddar, samtidigt som jag försöker skriva ett paper om psykoanalys och litteraturtolkning till en av de distanskurser jag går... det blir inte så mycket tid över, och jag erkänner, det här blogginlägget är 100 % förhalning.


från Tales of Mere Existence. Så sant, så sant!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Ett litet tips!

Om du gillar tv så finns det en nystartad tvsida som heter:

http://tvminnen.blogg.se

Du kan själv vara med och tycka till och påverka vad det ska stå om där.

2010-05-20 @ 20:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0